[O1] Dziwny problem z elektryką

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • carlosfx
    Drive
    • 2006
    • 47

    [O1] Dziwny problem z elektryką

    co racja to racja - dla pierdół i OT są inne działy, tu powinien panować porządek
    a na przyszłość proponuję spamerom, trollom i innym śmieciarzom łamanie dojazdówką i rozciąganie traktorami :diabelski_usmiech
    SKODA OCTAVIA KOMBI ELEGANCE 1,9 TDI 90KM
  • LuLs
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2006
    • 147

    #2
    [O1] Dziwny problem z elektryką

    Witam

    Mam mały problem i chciałbym zasięgnąć waszej opinii. Szukałem podobnych tematów i albo nic takiego jeszcze nie było albo kiepski ze mnie "szukacz". W każdym razie proszę nie bić

    Zauważyłem jakiś czas temu, iż zielone podświetlenie wyświetlacza kilometrów oraz komputera dziwnie miga (samo zielone tło, cyfry są ok), tzn. zachowuje się tak jakby bardzo szybko skakało napięcie. Dziś, czekając aż troszkę schłodzi się turbinka, przyjrzałem się światłom postojowym - efekt identyczny jak opisany wcześniej występujący na szafie. Przy bliższych oględzinach okazało się iż wszystkie światła w samochodzie (mijania,postój,tył) zachowują się identycznie - wszystko bardzo szybko miga (jak w starej instalacji).

    Macie może pomysł co do przyczyny. Może ktoś z was miał podobne problemy i nie będę zmuszony odkrywać ameryki.

    Z góry wielkie dzięki
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • koja86
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 3178

      #3
      LuLs, jak dla mnie masz gdzieś problem z masą pooglądaj te zaciski jeda śruba przy aku na dole po prawej od czoła aku , za licznikami też jest śruba z masami
      Takie zwykłe Ambiente

      Komentarz

      • hubert78
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1576

        #4
        koja86, Dokładnie masa

        Komentarz

        • Maniacz
          Drive
          • 2007
          • 62

          #5
          LuLs, Może być również problem ze szczotkami lub samym alternatorem, może źle działać komutator lub być przerwane jedno uzwojenie i przez to możesz mieć skoki napięć w instalacji
          Wszystkie błędy ortograficzne, gramatyczne, składniowe i inne są popełnione celowo i podlegają prawu autorskiemu.

          Komentarz

          • LuLs
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2006
            • 147

            #6
            Masę sprawdzę ale wydaje mi się, że to raczej problem z alternatorem .
            Może regulator napięcia padł ?


            Obawiam się kosztów
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • koja86
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 3178

              #7
              LuLs, jak regulator to koszt znikomy szczotki też . A sprawdzałeś jakie masz ładaowanie na woltomierzu?
              Takie zwykłe Ambiente

              Komentarz

              • LuLs
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2006
                • 147

                #8
                Zamieszczone przez koja86
                LuLs, jak regulator to koszt znikomy szczotki też . A sprawdzałeś jakie masz ładaowanie na woltomierzu?

                No właśnie jeszcze nie, postaram się dziś to zrobić. A wiecie może ile poprawnie powinno być?
                Pozdrawiam

                Komentarz

                • koja86
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 3178

                  #9
                  Zamieszczone przez LuLs
                  No właśnie jeszcze nie, postaram się dziś to zrobić. A wiecie może ile poprawnie powinno być?
                  13,4 do 14,5 jak tak masz wtym zakresie to znaczy ,że wszystko jest oki oczywiście silnik załączony :wink:
                  Takie zwykłe Ambiente

                  Komentarz

                  • LuLs
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 147

                    #10
                    Dobra - wszystko jasne

                    Padł regulator napięcia (tylko) i trza go wymienić. Szczęście jest podwójne, bo podobno jest to regulator Valeo (tak się chyba nazywa), który kosztuje coś koło 150 zł a nie Boscha za coś koło 350zł.


                    Wszystkim wielkie podziękowania za pomoc
                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    Pracuję...